läs om värsta dagen,

Idag har varit absolut värsta dagen på hela terminen, tro inte att jag skojar, för jag är fullkomligt seriös! Somsagt var det matte-prov idag, med världens mest korkade lärare som inte fattar vad han själv säger. Provet var uppdelat i 3-delar varav del 1 & 3 är obligatoriska för G nivå och del 2 var för de som satsade på högre betyg. Del 1 innehöll sjukt många tal + svåra uppgifter där man inte fick använda sig av miniräknare. Del 3 som även den var obligatorisk innehöll en gymnasieuppgift från nationella proven i grundkurs-A, men hallå? Ringer inte varningsklockan på denna snubbe nånstans? Det är något allvarligt fel. Alla fastnade på del 1, de flesta hann säkert inte ens komma till del 3 innan provet var slut, så då säger han att vi får morgondagens lektion på oss också. Men hallå, vart sitter skruven lös? Ett prov ska för det första vara anpassat till årskurs 9 och inte nått utdrag från gymnasiet och man ska ha möjlighet att nå höga betyg inom loppet av en timma, inte behöva ha två lektioner. Förstår ni varför man blir irriterad?

Dagen fortsatte inte bättre den. Sista timmen var idrott, då vi har redskapsgymnastik. När jag skulle hänga "fladdermusen" i stången så vrider jag om min nagel, så halva nageln går av, rätt djupt ner, fastnar i halva tummen vriden. Inse hur ont det gjorde! Det gjorde ont som satan! Då det började typ blöda och nu är det värsta såret innanför nageln.. Har försökt laga med ännu mer nagellack..

Tro inte att dagen var över där. Jag och Julia åkte till Forum för jag skulle kolla om chefen fatta varför jag var där. Men nehepp.. diss på mig. Jag vill ha min lön, men han fattadei nte det. Så jag gick efter honom när han snackade med Zina och han bah: Vad vill du? Vill du snacka med mig eller? Jag bah: Aa, eller båda er två
Men då stack han, fet med diss.

Nej snacka om värsta dagen, orkar seriöst inte! Måste ställa mig under duschen och slappa ikväll, men idioten till mattelärare har ju fått en i tvångstankar om att plugga inför provet som det är fortsättning på imorn.

Så idag kan man bara säga: FORTSÄTTNING FÖLJER


Oj, typ längsta inlägget nånsin.. Men här är en grundlig redogörelse av min dag, tror dock inte ni orkat läsa allt...

image209
TA MIG HIT NU

Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: tack så mkt :D

2007-12-03 @ 19:45:12
URL: http://grymtroligperson.blogg.se
Postat av: L

Tack så mkt:) din också!

2007-12-03 @ 19:58:54
URL: http://tugga.blogg.se
Postat av: KAJSA

Tack så mycket! Din verkar rätt så ball den också :)

2007-12-03 @ 20:12:35
URL: http://spiceupyourlife.blogg.se/
Postat av: zeth

tack :)

2007-12-03 @ 20:16:51
URL: http://zeth.blogg.se
Postat av: Linnea nnea

Skruven sitter inte lös , den finns inte .
vår kära mattelärares hjärna består av Sågspån .. och kanske en aning grus !? , vem vet .. ?

PUSS .

2007-12-03 @ 21:26:19
URL: http://linneastyle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Länka till din blogg så jag kan kika in:

Skriv något:

Trackback
RSS 2.0