Detaljerad kväll

Bara för att jag inte kan sova och inte har något bättre för mig kan jag lika gärna skriva om kvällen! Varning för ett långt inlägg...

Det började med att vi samlades i hallen till matsalen, det bjöds på bål och tilltugg. Vi minglade lite och alla var grymt glada och fina. Vi träffade lärare från förr och hälsade på alla.

En lycklig Gabbi


Mycket folk som skulle trängas i en liten lokal, men det gick :-)


En jättefin Madde med drinkglaset i högsta hugg


Den goda bålen :-)


Efter minglet gick vi ut och ställde upp oss utanför, det var dags för klassfoto. Jag slängde dit min kamera så jag också fick en minnesbild för livet. Det här är de bästa niorna någonsin! Kommer sakna dem så grymt mycket!


Efter det fotot var det dags att gå och sätta sig till bords. Mitt bord bestod av Viktor, Lisa, Ludvig, Filippa och Emelie. Ett riktigt bra bord med andra ord. Till förrätt blev det räkmacka, till varmrätt blev det kyckling och potatisgratäng. För min del endast potatisgratäng eftersom jag inte äter kyckling och jag inte fick någon annan rätt istället. Men det var lugnt ändå, då hade jag mer plats till efterrätten som betod av cheesecake, fruktsallad och chokladmousse.





Under alla rätter var det tal som hölls så man fick tårar i ögonen, tal som verkligen nådde ända in i hjärtat, det talet som berörde mest var Gabbis, fyfan vad bra du var gumman! Det känns verkligen sorgligt att lämna alla....
Sen höll även våra lärare sen 5an och 6an tal om vad vi skulle bli i framtiden, vet ni vad jag enligt dem ska bli? Tv4as nyhetsreporter, så ball jag är ;-)

Sen var det även kvällen bästa underhållning, den bästa underhållningen någonsin, inte ens Björn Gustavsson kan slå våra lärares sketch som de spelade upp för oss. De hade klätt ut sig till varandra, så no läraren var gympalärare i sketchen, so läraren var spanska läraren osv. Det var så grym roligt, trodde jag skulle dö av skratt. Det var verkligen komsikt, det hela avslutades med en indisk dans, vilket är det vi har arbetat med hela året typ. Det var en klockren sketch om deras dagsordning.

Från vänster: våran mattelärare utklädd till våran bildlärare, våran solärare utklädd till spanskaläraren, våran syslöjdslärare utklädd till solärare


En aning suddig.. men från vänster: Våran  spanskalärare utklädd till våran mattelärare, våran mattelärare utklädd till bildlärare, våran träslöjdslärare utklädd till musiklärare, våran solärare utklädd till spanskalärare, våran syslöjdslärare utklädd till solärare, våran nolärare utklädd till gympalärare


Sen bar det av mot dansgolvet, två timmars oavbruten dans, DJ som spelade grym musik, alla i klassen dansade tillsammans, kunde inte bli bättre. Grymt kul var det, men nu har jag så ont i fötterna, fast det gör inget ;-)

Några i klassen


En galen viktor med slipsen på huvudet, hm.. normalt? :D


Tha party has just begun!


Sen blev minneskortet fullt. Men det var typ det som hände och nu sitter jag här... tänkte bädda ner mig så jag orkar upp till självaste avslutningen imorgon också!

12/6-08 MINNEN FÖR LIVET


Kommentarer
Postat av: Söderlund

Jovars, de är bara bra med mig!

Ska se Rosenström ikväll! :D



Vad ska du göra idag? :)



Mvh

Söderlund

2008-06-13 @ 06:36:15
URL: http://ventux.blogg.se/
Postat av: Madelene1986

Ser skitkul ut! Kommer förmodligen vara en kväll du minns för livet! =) Hur ska du spendera din helg då? Ciao

2008-06-13 @ 07:30:51
URL: http://madelene1986.blogg.se/
Postat av: . S T E P H A N I E .

tack=)

2008-06-13 @ 07:41:32
URL: http://ampele.blogg.se/
Postat av: Wysteriia

Bara kul med en massa bilder ju! :D

2008-06-13 @ 07:53:06
URL: http://wysteriiasblogg.se
Postat av: Sesse

Är väl inget jobbigt med att dansa ? ;P

Oturen idag, fredag den trettonde kommer vara att du måste gå om nian;)

2008-06-13 @ 08:39:56
URL: http://sesses.blogg.se/
Postat av: ella

kul bilder=)

2008-06-13 @ 09:06:17
URL: http://ellisgirl.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Åh det ser underbart ut!

2008-06-14 @ 15:10:42
URL: http://bbeks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Länka till din blogg så jag kan kika in:

Skriv något:

Trackback
RSS 2.0